Stredisko Mosty I a stredisko Mosty II

Dve strediská Mostov spoločnosti Váhostav realizujú:

 

  • výstavbu predpätých monolitických železobetónových mostov na pevnej skruži (referencie: mosty v križovatke Dubná Skala na D1 Dubná Skala – Turany, most 210 na R3 Trstená, obchvat a iné),
  • výstavbu predpätých monolitických železobetónových mostov technológiou letmej betonáže (referencie: mosty 244 „Valy“ a 248 „Rieka“ na D3 Svrčinovec – Skalité, mosty 201, 205, 224 a 225 na D1 Dubná Skala – Turany a iné),
  • výstavbu predpätých monolitických železobetónových mostov technológiou betonáže na dolnej výsuvnej skruži (referencia: most 205 D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka),
  • výstavbu mostov z predpätých tyčových prefabrikátov spriahnutých železobetónovou doskou technológiou zavážacieho mosta (referencie: most 250 na D3 Svrčinovec – Skalité, mosty 219, 220 na D1 Dubná Skala – Turany, most 216 na D1 Hubová – Ivachnová, most 207 II.DC na D1 Sverepec – Vrtižer, 2.úsek a iné),
  • výstavbu spriahnutých oceľovo-betónových mostov – oceľové nosné trámy spriahnuté so železobetónovou doskou mostovky (referencie: most 211 na R2 Pstruša – Kriváň, most 207 I.DC na D1 Sverepec  – Vrtižer, 2.úsek a iné).

Realizácia predpínania železobetónových nosných konštrukcií mostov sa realizuje súdržnou predpínacou výstužou, ako aj voľne vedenými káblami. Na predpínanie sú používané káble zostavené zo sedemdrôtových lán, ktoré sú vyrobené z oceľových hladkých drôtov. Na kotvenie predpínacej výstuže je používaný certifikovaný kotevný systém PROJSTAR CH, výrobu ktorého zabezpečuje Divízia výrobných činností spoločnosti VÁHOSTAV – SK.

Uvedené technológie boli použité napríklad na nosných konštrukciách mostov na stavbách D3 Svrčinovec – Skalité, D1 Dubná Skala – Turany, D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka, či D1 Hubová – Ivachnová.